torsdag 1 december 2011

Något i luften känns skumt

Jag har märkt en sak om mig själv. Det är att hur bra humör jag än är på när jag stiger upp så verkar jag inte vara stängd energimässigt när jag kliver upp. Detta innebär att den höga energin jag kliver upp med, lätt ställer in sig på någon annans energi som är i min omgivning. Jag blir alltså omedvetet påverkad av den energi någon annan bär på. Man blir extra känslig för de lågt vibrerande molnen i omgivningen av någon anledning. Det är verkligen så att energin runt om i hemmet påverkas av det psykiska måendet. Vi tog upp det under en andlig cirkel här om dagen. Hemmet man bor i är ens borg, så självfallet är det hemmet som påverkar mest.

Många frågor i cirkeln angående hurvida man känner igen en ande energi (ifall huset är hemsökt) eller om det helt enkelt är energi- avtryck man känner av. Alltså energi från en människas psykiska frekvensmående, en människas känlominne som sitter kvar i väggar och luft. Enligt min mening så kan det nog oftast vara en annan människas mående man känner av. Det kan kännas negativt och man kan till och med bli illamående av att en person i ens närhet i hemmet mår dåligt psykiskt, går med mycket tankar inom sig, känner sig deprimerad osv. Detta kan ju denne person göra trots att denne uttrycker ett välmående. Alla vi berättar ju inte allt?
Det är märkligt att man vid uppgående på morgonen kan känna att det är en bra dag för att senare fråga sig själv "va? mår jag dåligt idag ? Jag kände mig ju glad?.....
Var inte orolig. Det kan vara den andra människan vid din sida som bär på dessa känslor och du tar in detta i dina chakravibrationer. Du påverkas alltså av någon annans energi.
Ibland kan det vara tvärtom. Att om du känner dig nere så kan du påverkas av den glada personen. Sprudlande och frisk energi som en person alstrar. Du kanske hade tänkt dig en gråmulen dag och plötsligt finner du en smula hälsa och välbefinnande inom dig. Ta tacksamt emot detta. Det är viktigt enligt mig och många andra att söka sig till positiva människor när man känner sig nere. Eller varför inte bara gå ut i naturen i sin ensamhet ett tag. Kanske sätta sig på ett cafe och ta in  lite fart och fläkt. Man mår bra av att betrakta ruset av människor på gator och cafeér.

Så vad gör man då för att undvika att påverkas av någon annans negativa energier? Det första är kanske självklart att uttrycka sin undran. Är något fel?  Att använda öppen kommunikation förlöser negativa vibrationer, och hindrar dem att leta sig längre in i ditt energifält.
Det är viktigt att känna in situationen för att förstå själv att det är inte mig det här tillhör. När man gjort sig i förstånd med det, så är det dags hur svårt det än är, att helt enkelt göra motsatsen.. Även om man känner sig nedtyngd så upp med humöret, börja städa för att lämna spår av kärlek i alla hörn, gör något kreativt, tänd ljus, baka, eller ta en promenad. Rena huset på negativitet. Det viktigaste av allt, skilj dina egna och den andres känslor åt. Skilj på vad som till hör dig känslomässigt och fokusera på att känna dig bra! Ett bra exempel är om man som vuxen och känner att dagen är pest och pina, hur reagerar barnen på det? Barn framför allt är expert på att ta in vuxnas energier! Finns väl inga mer uppmärksamhetskrävande barn, än de dagar man som vuxen känner att man inte orkar:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar